Krajowa Agencja Bezpieczeństwa Leków i Produktów Zdrowotnych (ANSM) poinformowała w piątek o grypopodobnych objawach u 150 członków personelu medycznego we Francji po podaniu szczepionki AstraZeneca przeciw Covid-19. Kilka szpitali wstrzymało szczepienia tym preparatem.

„To syndrom grypy, któremu towarzyszą wysoka gorączka i bóle mięśni” – poinformował w piątek media rzecznik związku zawodowego pielęgniarek Thierry Amouroux.

Szpitale szczepiły preparatem AstraZeneca jeden oddział na dzień. Następnie około 15 proc. zaszczepionego personelu nie było w stanie przyjść do pracy. Dlatego też wiele placówek zawiesiło szczepienia AstraZeneca w celu reorganizacji – poinformował Amouroux.

Szczepienie AstraZenecą wstrzymano w szpitalach w Saint-Lo, Breście, Morlaix, a także w dwóch paryskich szpitalach.

Członkowie personelu medycznego, którym podano szczepionkę w tym tygodniu, mieli mniej niż 65 lat.

„Dajcie nam szczepionkę Pfizera, a nie szczepionkę drugiej kategorii” – mówiła jedna z pielęgniarek na antenie stacji Europe 1 w piątek, skarżąc się na skutki uboczne szczepienia.

W czwartek ANSM zgłosił ostrzeżenie dotyczące szczepionki Pfizer/BioNTech. Nagły, choć krótkotrwały skok ciśnienia krwi stwierdzono u 73 pacjentów po podaniu tej szczepionki.

ANSM nadal monitoruje reakcje zaszczepionych osób. (PAP)

ksta/ jo/ akl/

Źródło: www.pap.pl